Meerverkoop online behalen vergt goede afstemming en integratie van platformen
In het digitale tijdperk zijn bedrijven zoals SeaShop steeds afhankelijker geworden van diverse online tools en software om hun operaties soepel te laten verlopen. Van voorraadbeheer tot boekhouding, van marktplaatsen tot een eigen webshop, en van advertentieprogramma’s tot klantenservice. Elk aspect van een online business vraagt om een specifieke tool. Maar met zoveel verschillende programma’s in gebruik, zijn er enkele cruciale vragen:
Hoe kies je de juiste verkoopskanalen voor jouw business? Hoe kunnen al deze verkoopssystemen harmonieus en efficiënt samenwerken? Hoe zorg je voor een optimale automatisatie?
Integratie is het sleutelwoord
Een geoptimaliseerde samenwerking tussen deze programma’s, of verkoopskanalen zorgt niet alleen voor een stroomlijning van je bedrijfsprocessen. Je wint tijd in het aantal handelingen dat je moet uitvoeren dankzij goede automatisaties.
Tijd is geld. Het zal je de kans geven om je te focussen op wat je echt graag doet.
Integraties zorgen voor aanzienlijke winsten termen van tijd, kosten en efficiëntie.
In deze case nemen we je mee hoe we te werk gingen om de uitdagingen die komen kijken bij het opzetten van een online omgeving aanpakten.
In dit artikel
About the customer
A webshop in full growth
Seashop.com is the ultimate destination for marine enthusiasts looking for high-quality nautical supplies. Whether you need life rafts, life jackets, EPIRBs, navigation instruments or marine-grade clothing, Seashop has something for everyone.
Their wide range of nautical treasures is ready to be discovered on their webshop various online sales channels as Bol.com, Ebay Amazon, Google or Decathlon.
We are proud to present the collaboration between Axel and the Seashop Team, who have created an inspiring maritime adventure from the port of Nieuwpoort.

Webshop strategy
Much more than a 'regular' webshop
During the collaboration with Seashop.com it became clear that it was not just about building a new Magento webshop.
It was essential to largely manage the huge catalog automate to increase efficiency.
That's why we used the advanced Akeneo PIM (Product Information Management) system to manage the products and catalog in a user-friendly way.
The integration with Channable enabled Seashop to offer the products not only on their own webshop, but also on leading platforms such as Bol.com, Amazon, Google and Decathlon, while management remained central.


Dankzij een goede integratie zorgden we voor meer bereik, meer verkoop en minder administratie.

Webshop strategy
Naadloze integratie van de verkoopskanalen
Het resultaat was een optimale samenwerking van het assortiment op verschillende verkoopkanalen, waarbij Seashop zijn aanwezigheid kon vergroten en klanten kon bereiken op meerdere platforms.
Order management has been optimized by it automatically synchronize of all orders with the Octopus accounting program.
This streamlined the process and gave Seashop the space to focus on what they do best: providing excellent service and quality boating equipment to their customers.
Large webshop easy to manage with a small team
Conclusion
We have created a tailor-made solution that enables Seashop to remain as one of the leaders in the industry grow and excel. By combining our expertise in web development and automation, we have created a solid base laid for Seashop to continue its mission: to provide marine enthusiasts with the finest nautical products and an unparalleled shopping experience.
- New fresh and uncluttered look
- Simple and intuitive catalog
- Easy management of a complex catalog
- Koppeling met het Octopus boekhoudprogramma
- Push of products to external sales channels
- Synchronisatie tussen webshop en verkoopskanalen
Optimale integraties voor jouw webshop?
Studio Mikado denkt mee om van jouw e-commerce verhaal een succes te maken. Hiervoor hebben we tal van oplossingen voor optimaal beheer van je webshop.
