Beheer je catalogus met een PIM

Wat is een PIM?

Een Product Information Management (PIM)-oplossing is een zakelijke toepassing die één plek biedt om uw productinformatie te verzamelen, te beheren en te verrijken, een productcatalogus te maken en deze te distribueren naar uw verkoop- en e-commerce kanalen.

Een PIM-oplossing maakt het sneller en gemakkelijker om, in combinatie met je webshop, een boeiende productervaringen te creëren en te leveren.

Voordelen van gecentraliseerde gestructureerde informatie

Waarom heb je een PIM nodig?

Bij Studio Mikado gebruiken wij Akeneo als PIM. 

Akeneo is de oplossing om een grote hoeveelheid complexe product informatie te structureren in een gebruiksvriendelijke interface. Deze omgeving is dan ook geschikte voor multichannel in meerdere talen, importeren of exporteren deze Akeneo PIM kan het allemaal. Hierdoor is het optimaal beheren van je product catalogus een kinderspel.

Akeneo kan makkelijk gekoppeld worden met een E-commerce pakket waardoor je nu de makkelijk interface kan gebruiken van Akeneo om je product content up-to-date houden. 

Door onze koppeling kan je bijna realtime de wijzigingen van de Akeneo PIM op je e-commerce omgeving zien gaan. 

 

Een centrale informatie bron voor je productdata

Het belangrijkste voordeel van een PIM-systeem: de consistentie van je productdata.

Het Akeneo PIM systeem maakt het mogelijk om te werken met iets wat we Master Data noemen. Master Data is de leidende data voor alle kanalen en systemen die daarmee werken. Hiermee verrijk je dus vanuit één databron – het PIM-systeem, in dit geval – de productdata voor al je systemen.

Vroeger werd de productdata op verschillende plaatsen bewaard, maar door het PIM-systeem is dit verleden tijd. Alle product informatie wordt centraal beheerd en verrijkt. zo heb je op altijd de jusite productdata overal beschikbaar. zoals productomschrijvingen, foto’s, prijzen, kortingen maar ook suggesties voor gerelateerde producten.

 

blank

Voor verschillende verkoopkanalen

Gebruik de productdata niet alleen voor je e-commerce oplossing maar gebruik deze ook voor je catalogus, de marketing of je winkels.

Alle verkoopkanalen zullen hier hun voordeel meedoen want de productdata komt altijd uit het Akeneo PIM-systeem. 

ERP-koppeling

In een ERP-systeem is er niet de mogelijkheid om uitgebreide productdata te voorzien. Hierin zitten de complexe bedrijfsprocessen waardoor je productdata verspreid zit over dit systeem.

Dankzij de handige integratie’s met het Akeneo PIM-Systeem kunnen we deze ERP product data al voeden aan het PIM-systeem, waardoor het up-to-date houden van de product-data kinderspel is. 

Ondersteuning voor je productbeheer

Onze PIM Akeneo diensten

Opzet & Configuratie

Wij lanceren en configureren jouw Akeneo PIM. Nadien richten we de Akeneo PIM in naar jou noden. Hierdoor kan jij in notime beginnen aan het verrijken van je product content

Catalogus migratie

Staat je catalogus in een ander systeem. Wij migreren je catalogus naar de PIM en richten we de Akeneo PIM in naar jou noden. Hierdoor kan jij in notime beginnen aan het verrijken van je product content

Opleiding

We maken je wegwijs hoe je het best je catalogus beheert indeelt zodat de koppeling met de je website vlekkeloos kan verlopen.

Integraties

Heb je een Webshop maar heb je nog geen koppeling met je Akeneo PIM. Ons team zal dit onderzoeken en je Product informatie zal dan in geen tijd op je webshop staan.

De Akeneo PIM werkt zowel met onze aangeboden Magento als onze WordPress Woocommerce oplossingen.

Neem samen met Michel de volgende stap

Onze specialist staat klaar om al uw vragen te beantwoorden

Ontdek hoe een product informatie management systeem van Akeneo het beheer van je producten eenvoudiger maakt.

Michel - E-commerce analyst